RELACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA
Entenem que la família i llar som una pinya que hem de
traçar un camí conjunt per tal d'afavorir el benestar i el desenvolupament
integral dels infants. Creiem que podem fer-ho possible gràcies a la relació
diària amb les famílies i l'oferiment de propostes de participació al llarg del
curs.
Per tal de garantir la comunicació entre ambdues parts
disposem de diverses estratègies i recursos. En primer lloc, per tal de facilitar el procés d’adaptació de l’infant a
l’inici de curs es proposa una entrevista, i a final de curs
se n'ofereix una altra per tal de compartir el procés d’aprenentatge i l’evolució
que ha realitzat l’infant.
També es procura mantenir un intercanvi d’informació diària en les
entrades i sortides per tal de garantir el benestar de l’infant. A més,
cada aula disposa d’una llibreta en
la qual s’anoten cada dia totes aquelles informacions relacionades amb les necessitats
bàsiques de cada infant, com: el son, els àpats, les deposicions... així com
alguna informació extraordinària si s’escau.
També enviem un correu diàriament explicant alguna de les
vivències i aprenentatges que han sorgit al llarg del dia i a final de setmana
us l’acompanyem d’un enllaç amb fotografies i/o vídeos de la setmana.
Finalment, intentem promoure activitats en les quals les
famílies puguin tenir un paper actiu, com per exemple venir explicar contes,
acompanyar-nos en les sortides, venir explicar-nos quelcom concret, etc. o bé
fomentem la seva participació en les festes que es realitzen
el llarg del curs, com anar a buscar el tió, fer el berenar de Nadal, la
sortida de final de curs, etc.
Comentaris
Publica un comentari